Badanie „Filantropia w Europie Środkowo-Wschodniej”, przeprowadzone w 2020 r. przez Social Impact Alliance for Central & Eastern Europe i Kantar, potwierdza wzrost oczekiwań klientów i konsumentów w sferze zaangażowania społecznego firm.
Biznes ma środki finansowe oraz inne narzędzia, aby realnie przyczyniać się do pozytywnych zmian społecznych. Potrzebuje jednak jasnych przepisów, stabilności i transparentności. Aby zidentyfikować wyzwania, przed którymi stoją firmy chcące angażować się społecznie, od 26 maja do 23 sierpnia 2021 r. Social Impact Alliance for Central & Eastern Europe, UN Global Compact Network Poland, Kantar Polska oraz kancelaria Dentons przeprowadziły cykl indywidualnych i grupowych konsultacji.
Wzięli w nich udział przedstawiciele przedsiębiorstw, organizacji zrzeszających firmy rodzinne, fundacji korporacyjnych, świata akademickiego oraz krajowych i międzynarodowych organizacji animujących zaangażowanie społeczne w kraju i regionie. Celem działań była identyfikacja barier oraz potencjalnych zachęt dla biznesu chcącego brać współodpowiedzialność za swoje otoczenie społeczne.
Listę postulatów wraz z wypracowanymi na ich podstawie rekomendacjami zawiera niniejszy raport.
Pobierz publikację bezpłatnie