Stan ekonomii społecznej w regionie łódzkim w roku 2019

Stan ekonomii społecznej w regionie łódzkim w roku 2019

Przedmiotem badań Firmy Lokalne Badania Społeczne była wielowymiarowa ocena stanu ekonomii społecznej w województwie łódzkim w roku 2019, a także ewaluacja działalność ośrodków wsparcia ekonomii społecznej w latach 2018 – 2019 w regionie łódzkim. Raport zawiera szczegółowe informacje dotyczące rodzajów aktywności podmiotów, a także stan zatrudnienia oraz źródła przychodu. Z raportu możemy także dowiedzieć się o nastrojach panujących wśród przedstawicieli poszczególnych podmiotów ekonomii społecznej. …

Czytaj dalejStan ekonomii społecznej w regionie łódzkim w roku 2019

FINANSOWANIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH PRZEZ JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W 2020 I 2021 R. RAPORT Z BADANIA

Finansowanie organizacji pozarządowych przez jednostki samorządu terytorialnego w 2020 i 2021 r. Raport z badania

Badanie przeprowadzone zostało przez Fundację M.A.P.A. Obywatelska, a zlecone przez Narodowy Instytut Wolności. Celem raportu było przedstawienie zmian skali finansowania organizacji pozarządowych przez jednostki samorządu terytorialnego w 2020 i 2021 roku. Badania objęły zarówno samorządy gminne jaki i na szczeblu wojewódzkim. Szeroka skala przedsięwzięcia pozwoliła na zgromadzenie danych dotyczących przedstawienia rzeczywistej sytuacji finansowej III sektora w Polsce oraz wykrystalizowała największe jego problemu, także związane z pandemią COVID …

Czytaj dalejFinansowanie organizacji pozarządowych przez jednostki samorządu terytorialnego w 2020 i 2021 r. Raport z badania

ekspertyza

Jakub Wygnański: 1% podatku od firm dla organizacji pożytku publicznego – ekspertyza

Proponuję, by zastanowić się nad wpro­wadzeniem w Polsce rozwiązania, pole­gającego na możliwości alokacji przez płatników podatku CIT (Corporate In­come Tax) –  1% wartości podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. Wstęp – kontekst Od kilku lat postulat alokacji 1% CIT formuło­wany jest przez osoby i społeczności szukające recepty na powszechną przypadłość, polegającą na brakach finansowych różnego rodzaju organizacji i instytucji non-profit. Postulaty te (dotychczas bezskuteczne) pojawiały się już ze strony …

Czytaj dalejJakub Wygnański: 1% podatku od firm dla organizacji pożytku publicznego – ekspertyza

BADANIE SPOŁECZNEJ WARTOŚCI DODANEJ PODMIOTÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ W POLSCE

Badanie społecznej wartości dodanej podmiotów ekonomii społecznej w Polsce

Publikacja „Badanie społecznej wartości dodanej podmiotów ekonomii społecznej w Polsce za pomocą narzędzia ESometr. Raport z badania”, wydane przez Małopolską Szkołę Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (MSAP UEK). Publikacja poświęcona jest pomiarowi społecznego oddziaływania podmiotów ekonomii społecznej i stanowi podsumowanie nowatorskiego przedsięwzięcia jakim było opracowanie pierwszej polskiej metody pozwalającej na zweryfikowanie efektywności społecznej organizacji ww. sektora. Na łamach publikacji zostały zaprezentowane zarówno zagadnienia …

Czytaj dalejBadanie społecznej wartości dodanej podmiotów ekonomii społecznej w Polsce

RAPORT: ROZWÓJ EKONOMII SPOŁECZNEJ W 2019 ROKU. WYNIK BADAŃ PILOTAŻOWYCH

Raport: Rozwój ekonomii społecznej w 2019 roku. Wynik badań pilotażowych

90 000 podmiotów, w tym 1 400 spółdzielni i 88 600 organizacji non-profit, które spełniają definicję ekonomii społecznej. Takie sumy opisują rozwój ekonomii społecznej w Polsce w 2019 w raporcie przygotowanym przez Główny Urząd Statystyczny. Jest to wynik niższy o 3,6% względem roku 2017. Przekłada się to także na ogólnie niższą ilość aktywnych spółdzielni socjalnych, które w badaniu stanowią 65,7% wszystkich podmiotów. W porównaniu z wynikiem z poprzedniego raportu ich liczba spadłą …

Czytaj dalejRaport: Rozwój ekonomii społecznej w 2019 roku. Wynik badań pilotażowych

KSIĘGOWOŚĆ W NGO. BUŁKA Z MASŁEM CZY BOLĄCZKA?

Księgowość w NGO. Bułka z masłem czy bolączka?

Raport Fundacji Cadmus przedstawia wyniki badań na próbie ponad 400 organizacji pozarządowych. Całość poświęcona jest tematyce księgowości trzeciego sektora. Z opracowania możemy dowiedzieć się w jaki sposób organizacje pozarządowe prowadzą swoją księgowość, ile czasu poświęcają na sprawy z tym związane oraz o istniejących różnicach między podmiotami, które prowadzą księgowość uproszczoną i pełną. W raporcie znajdziemy także informacje jaki wpływ na wybór sposobu prowadzenia księgowości ma źródło …

Czytaj dalejKsięgowość w NGO. Bułka z masłem czy bolączka?

DZIENNIKARSTWO PRZYSZŁOŚCI. JAK PUBLIKOWAĆ W INTERNECIE

Dziennikarstwo przyszłości. Jak publikować w internecie

W ramach Programu Onet Autorzy wydano darmowy e-booka dla wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu dziennikarstwa internetowego. Do pracy przy publikacji zostali zaproszeni eksperci i praktycy zajmujący się komunikacją w internecie, warsztatem dziennikarza internetowego oraz prawami autorskimi. E-book „Dziennikarstwo przyszłości. Jak publikować w internecie”, porusza najważniejsze kwestie związane z budowaniem przekazu w Internecie. Znajdziemy w nim porady, jak pisać, by zostać znalezionym, w jakich mediach …

Czytaj dalejDziennikarstwo przyszłości. Jak publikować w internecie

JAK ZROZUMIEĆ KLIENTA I NA TYM ZAROBIĆ?

Jak zrozumieć klienta i na tym zarobić?

Klienci kupują racjonalnie? To mit! Żyjemy w czasach nieograniczonego dostępu do informacji. Klient, który nie posiada wiedzy na temat produktu, to rzadkość. Ten sam klient z każdym dniem staje się coraz bardziej świadomy także popularnych mechanizmów sprzedażowych, które mogą wpłynąć na jego decyzje. Sprzedaż w tych warunkach wymaga nowego podejścia, zmianiającego reguły finansów, ekonomii i nauk społecznych. Dlatego Enrico Trevisan, na podstawie wyników swoich badań w obszarze ekonomii …

Czytaj dalejJak zrozumieć klienta i na tym zarobić?

WSPÓŁPRACA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH Z BIZNESEM

Współpraca organizacji pozarządowych z biznesem

Celem publikacji jest przedstawienie w przejrzysty sposób najważniejszych kwestii dotyczących relacji biznes – NGO w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Współpraca organizacji pozarządowych z biznesem

Dodaj nam MOCy!

Od 2004 roku działamy na rzecz zmiany społecznej. Bo DNA Instytutu Spraw Obywatelskich to walka o dobro wspólne i mobilizowanie obywateli do działania. O dobro, które jest bliskie każdej i każdemu z nas, jak np. czyste powietrze, cisza za oknem, bezpieczna żywność czy wspólna przestrzeń. Oraz o dobro, które jest tylko pozornie dalekie: obywatelską inicjatywę ustawodawczą, referendum czy radę pracowników.

By działać skutecznie, potrzebujemy stałego i pewnego budżetu. Pomóż nam stawić czoła codziennym wyzwaniom. Dorzuć się do działań Instytutu.

Dziewczynka z uniesioną pięścią, w stroju superbohaterki z biało-czerowną peleryną