Zapraszamy do udziału w bezpłatnych szkoleniach „Niezbędnik podmiotu ekonomii społecznej – obowiązkowa dokumentacja oraz sprawozdawczość w PES, czyli co i kiedy robić, aby spać spokojnie”.
Gdzie i kiedy?
MIEJSCOWOŚĆ | TERMIN SZKOLENIA | TERMIN PRZYJMOWANIA ZGŁOSZEŃ |
---|---|---|
Tomaszów Mazowiecki | 20 lipca 2017 | do 17 lipca |
Opoczno | 27 lipca 2017 | do 21 lipca |
Rawa Mazowiecka | 3 sierpnia 2017 | do 28 lipca |
Tuszyn | 10 sierpnia 2017 | do 4 sierpnia |
Łask | 24 sierpnia 2017 | do 18 sierpnia |
Pabianice | 31 sierpnia 2017 | do 25 sierpnia |
Zduńska Wola | 7 września 2017 | do 1 września |
Uwaga: Organizator zastrzega możliwość zmiany terminu i miejsca szkoleń.
Kto się może zgłosić?
Na szkolenie zapraszamy wszystkich, którzy są zainteresowani założeniem podmiotu ekonomii społecznej (np. stowarzyszenia, fundacji, spółdzielni socjalnej), a także przedstawicieli już działających podmiotów – osoby zarządzające, pracowników księgowości czy wolontariuszy. Szkolenie skierowane jest do mieszkańców i organizacji z 7 powiatów woj. łódzkiego: zduńskowolskiego, łaskiego, łódzkiego-wschodniego, pabianickiego, opoczyńskiego, tomaszowskiego oraz rawskiego.
Skrócony program szkolenia
- Co to jest profesjonalna organizacja?
- Podział odpowiedzialności między organami zarządzającymi a nadzorczymi w organizacji.
- Podstawowe akty prawne regulujące działalność organizacji w aspekcie rachunkowości i sprawozdawczości.
- Podstawowa dokumentacja w organizacji.
- Dokumentacja rachunkowa.
- Kalendarz sprawozdawczy w organizacji.
- Sprawozdanie finansowe organizacji.
Zapoznaj się z pełnym programem szkolenia (pdf)
Cel szkolenia
Zapoznanie się z podstawowymi obowiązkami każdego podmiotu ekonomii społecznej w zakresie prowadzenia dokumentacji.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
- Jeśli planujesz założyć podmiot ekonomii społecznej – aby od samego początku wiedzieć, jakich dokumentów potrzebujesz, przed kim i w jakich terminach należy się sprawozdawać.
- Jeśli działasz w podmiocie ekonomii społecznej – aby działać lepiej, czyli zweryfikować, czy wypełniasz wszystkie obowiązki, dowiedzieć się, jak powinna wyglądać dokumentacja w Twojej organizacji i zyskać okazję do poprawienia ewentualnych błędów.
Uwaga: szkolenie nie jest jedyną formą wsparcia, jaką dla Ciebie mamy. Jeśli weźmiesz w nim udział i uznasz, że potrzebujesz więcej wiedzy i umiejętności, umówimy się z doradcą prawnym, księgowym, biznesowym. W zależności od Twoich potrzeb pomożemy Ci poprawić to, co wymaga poprawy, przygotować odpowiednie dokumenty. Jeśli chcesz założyć nowy podmiot, również daj nam znać – pomagamy przygotować statut i inne dokumenty potrzebne do rejestracji w sądzie, ułatwiamy start 🙂
Szkolenie poprowadzi:
Dorota Pieńkowska – od 1995 roku związana z sektorem pozarządowym. Obecnie kieruje Funduszem PAFPIO, udzielającym pożyczek organizacjom non-profit i podmiotom ekonomii społecznej. W Funduszu PAFPIO zajmuje się zarówno oceną zdolności kredytowej podmiotów aplikujących o pożyczki, jak i monitoringiem pożyczek oraz – ewentualnie – windykacją. Od 2001 r. jest członkiem Zarządu Fundacji dla Polski, wspierającej rozwój filantropii w Polsce, a od 2004 roku także członkiem Zarządu Stowarzyszenia BORIS. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy trenerskiej oraz doradczej na rzecz organizacji pozarządowych oraz instytucji samorządowych. Główne obszary tematyczne jej szkoleń to: zarządzanie finansami, przedsiębiorczość w sektorze non-profit, fundraising, zarządzanie projektami, budowanie wizerunku organizacji, wystąpienia publiczne. Członek-założyciel Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP.
Jak się zgłosić na szkolenie?
Wypełnij formularz zgłoszeniowy (doc) i podpisany (zeskanowany/ sfotografowany) prześlij na adres e-mail justyna.matusiak@instytut.lodz.pl lub aleksandra.podkonska@instytut.lodz.pl najpóźniej w dniu, do którego przyjmowane są zgłoszenia na dany termin szkolenia. Formularz można również dostarczyć pocztą (liczy się data wpływu) na adres: Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) ul. Pomorska 40, 91-408 Łódź. Zgłoszenie można także złożyć osobiście w biurze INSPRO w Łodzi przy ul. Pomorskiej 40 lub przesłać faxem na numer: 42 630 17 49.
W przypadku dużej ilości zgłoszeń Organizator zastrzega sobie prawo do zaproszenie max. 2 osób z jednej organizacji.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:
Justyna Matusiak: justyna.matusiak@instytut.lodz.pl, tel. 512 034 254 | 42 630 17 49
Aleksandra Podkońska: aleksandra.podkonska@instytut.lodz.pl, tel. 519 300 647 | 42 630 17 49