Zapraszamy do udziału w bezpłatnym szkoleniu „Podstawy prawne pozyskiwania środków na działalność podmiotów ekonomii społecznej”, które odbędzie się w Łodzi w dn. 22-23 listopada 2017 r. Szkolenie poprowadzi Grzegorz Wiaderek.
Miejsce: Fundacja 11 Muz, ul. Piramowicza 11/13, Łódź
Szkolenie będzie odbywać się: 22 listopada (godz. 10.30-18.30) – 23 listopada (godz. 8-16)
Kto może wziąć udział w szkoleniu?
Zapraszamy przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej (fundacji i stowarzyszeń prowadzących działalność gospodarczą i/lub aktywną działalność odpłatną pożytku publicznego, spółdzielni socjalnych i spółek non profit) zarejestrowanych na terenie Łodzi.
W szkoleniu mogą wziąć udział członkowie zarządów, pracownicy, współpracownicy i wolontariusze organizacji.
Skrócony program szkolenia:
- Formy finansowego i pozafinansowego wspierania podmiotów ekonomii społecznej.
- Ulgi podatkowe dla darczyńców indywidualnych i dla osób prawnych.
- Prawne aspekty pozyskiwania przychodów z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych.
- Umowy o dofinansowanie, umowa darowizny, umowa sponsoringu, umowa barterowa, umowa o współpracę.
- Działalność odpłatna a działalność gospodarcza – warunki prawne, ograniczenia.
- Crowdfunding – regulaminy, ograniczenia, prawa i obowiązki
- Spadki i zapisy dla podmiotów ekonomii społecznej, zbiórki publiczne, loterie, aukcje.
- Ochrona praw osób trzecich w fundraisingu.
- Fundraising w dokumentach podmiotu.
Jaki jest cel szkolenia?
Poznanie przez uczestników podstaw prawnych stosowania różnych narzędzi pozyskiwania środków finansowych oraz umiejętności zastosowania tej wiedzy w praktyce działania podmiotu.
Co zyskasz, uczestnicząc w szkoleniu:
- nauczysz się identyfikować przepisy i zasady regulujące formy finansowania podmiotu,
- poznasz zasady działalności odpłatnej i gospodarczej podmiotu,
- zapoznasz się z ograniczeniami formalnymi w stosowaniu poszczególnych narzędzi finansowania,
- dostrzeżesz różnice w zakresie i możliwości stosowania umów używanych w fundraisingu,
- poznasz specyfikę i ograniczeń finansowania społecznościowego,
- nauczysz się weryfikować prawidłowości dokumentacji wewnętrznej podmioty w odniesieniu do problematyki pozyskiwania środków na działalność.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma publikację Finanse organizacji pozarządowej. Co każdy zarząd powinien o nich wiedzieć
Prowadzący szkolenie
Grzegorz Wiaderek – prawnik. Członek zarządu i współzałożyciel INPRIS – Instytutu Prawa i Społeczeństwa. W latach 1999-2011 koordynator Programu Prawnego Fundacji Batorego. Wcześniej przez 4 lata był pracownikiem Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Współpracownik Fundacji Akademia Organizacji Obywatelskich. Autor publikacji z zakresu prawa cywilnego, bankowego, prawa dotyczącego organizacji pozarządowych oraz problematyki dotacji z UE. Ekspert w zakresie oceny wniosków o dofinansowanie składanych w ramach różnych programów grantowych. Posiada bogate doświadczenia badawcze, ewaluacyjne oraz szkoleniowe.
Jak zgłosić się na szkolenie?
Aby się zgłosić, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i podpisany (zeskanowany/ sfotografowany) przesłać na adres e-mail karolina.fijolek@instytut.lodz.pl lub do dn. 16 listopada 2017 r., godz. 12.00. Formularz można również dostarczyć pocztą (liczy się data wpływu) na adres: Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) ul. Pomorska 40, 91-408 Łódź. Zgłoszenie można także złożyć osobiście w biurze INSPRO w Łodzi przy ul. Pomorskiej 40 lub przesłać faxem na numer: 42 630 17 49.
W przypadku dużej ilości zgłoszeń Organizator zastrzega sobie prawo do zaproszenie max. 2 osób z jednej organizacji.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:
Karolina Fijołek: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl, tel. 512-034-281 | 42 630 17 49