Zapraszamy Was po kolejną porcję wiedzy. W maju skupimy się na praktycznych aspektach prowadzenia przedsiębiorstwa społecznego. Spotykamy się wirtualnie, na platformie ZOOM. Sprawdź, co przygotowaliśmy.
Webinar: „Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych -przeniesienie perspektywy przedsiębiorstw tradycyjnych do przedsiębiorstw społecznych”
Sytuacje kryzysowe są nieodłącznym elementem życia przedsiębiorstwa. Czy będzie to globalny kryzys pandemii, czy remont parkingu przed sklepem. Skala oczywiście ma znaczenie, indywidualna specyfika też, ale pewne ogólne zasady obowiązują w każdym przypadku.
Program spotkania:
- Specyfika sytuacji kryzysowych.
- Podstawowe zasady postępowania w takich sytuacjach.
- Przegląd najważniejszych obszarów przedsiębiorstwa pod ciśnieniem kryzysu.
- Co robić w takiej sytuacji, czego unikać, a co może mieć fatalne skutki?
Termin spotkania: 20.05.2021, godz. 14:00-16:00
Webinar: „Informacyjno-kontrolne aspekty prowadzenia przedsiębiorstwa społecznego”
Nadzór, kontrola, monitoring, controlling… wbrew pozorom to nie jest zbiór synonimów. Nadzór pilnuje żebyśmy kopali rów, kontrola sprawdza czy kopiemy ten rów, monitoring sprawdza, ile metrów rowu jest wykopane na godzinę, a controlling pyta, po co kopiemy ten rów.
Co wiemy, co powinniśmy wiedzieć, co jest konieczne, żeby prowadzić przedsiębiorstwo?
Program spotkania:
- Informacja: czym jest dla przedsiębiorcy?
- Analiza ścieżki przepływu: dane -> informacja -> wiedza.
- Kluczowe wyzwania w sferze kontroli działalności przedsiębiorstwa.
Termin spotkania: 27.05.2021 r., godz. 14:00-16:00
Webinary poprowadzi:
Piotr Wypych
piotr.wypych@instytut.lodz.plNaturalnym obszarem jego kompetencji są analizy finansowe, controlling, doradztwo finansowe, ale działał też w dziedzinach takich: jak strategia, sprzedaż, marketing, social media. Wieloletni doradca oraz dyrektor finansowy spółek prywatnych i publicznych. Członek zarządów firm i rad nadzorczych spółek prywatnych i publicznych. Przez ponad 10 lat zajmował się funduszami typu Venture Capital i Private equity. Współpracował z ekspertami i doradcami szeregu instytucji finansowych i biznesowych w Polsce i za granicą. W Instytucie zajmuje się szeroko rozumianym Doradztwem Biznesowym (duże D i duże B!).
Raczej konserwatywny w zainteresowaniach, lubi przesiadywać w kawiarniach i chodzić do kina. Dlatego też z niecierpliwością na koniec epoki ciągłych lockdown’ów.
Dla kogo?
Zapraszamy organizacje pozarządowe działające w jednym z powiatów: łaskim, łódzkim-wschodnim, opoczyńskim, pabianickim, tomaszowskim, rawskim, zduńskowolskim (bez względu, czy prowadzą bądź nie działalność ekonomiczną) oraz organizacje pozarządowe z Łodzi prowadzące aktywnie działalność ekonomiczną.
Jak się zapisać?
Aby dołączyć do spotkania należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Przed zarejestrowaniem na wydarzenie zapraszamy do zapoznania się z klauzulą informacyjną:
- dla przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej i samorządów z 7 powiatów woj. łódzkiego: łódzkiego-wschodniego, pabianickiego, łaskiego, tomaszowskiego, rawskiego i opoczyńskiego, zduńskowolskiego
- przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej zarejestrowane w Łodzi, prowadzących działalność ekonomiczną (tj. aktywną działalność odpłatną lub posiadające wpis do Rejestru Przedsiębiorców)
WAŻNE: wypełnienie formularza rejestracyjnego nie jest równoznacznie z automatycznym dopisaniem do listy uczestników. Zgłoszenia będą weryfikowane i zatwierdzane przez organizatora w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia.
Udział w webinarach jest bezpłatny.
Więcej informacji udziela
Karolina Fijołek-Głowacka
e-mail: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl
tel. 512 034 281