Zaczęły się wakacje, więc ruszamy ze Szkołą Przedsiębiorczości Społecznej ONLINE! 🙂 W ramach Szkoły zapraszamy Was do udziału w 4 szkoleniach online, których tematy sami wybraliście. Szkolenia odbywają się za pośrednictwem platformy Zoom, w czwartki w godzinach 10.00 – 16.30. Szkoła obejmuje tematykę z poziomu podstawowego – dla osób początkujących lub chcących odświeżyć swoją wiedzę z zakresu ekonomii społecznej. Już 16 lipca zapraszamy na pierwsze szkolenie.
Tematy szkoleń
- Zmieniaj świat zgodnie z prawem – prawne aspekty działania organizacji społecznych.
- Zarządzaj mądrze – odpowiedzialność zarządu i księgowości za działania organizacji.
- Mam KRS i co dalej? O budowaniu współpracy i nawiązywaniu lokalnych partnerstw.
- Organizacja w sieci – jak skutecznie promować swoje działania bez wielkich nakładów?
Zapoznaj się z pełnym programem Szkoły
3-2-1 START – zapisy do Szkoły ruszyły!
Miejsce
Wszystkie szkolenia będą prowadzone za pośrednictwem platformy zoom, więc każdy może brać w nim udział z dowolnego miejsca na świecie 🙂 Bądźcie tam, gdzie Wam wygodnie.
Jak dołączyć do spotkania na zoom?
Zoom jest prostą w obsłudze aplikacją do organizacji spotkań online.
Wszystkie osoby, które zakwalifikują się do udziału w Szkole otrzymają link umożliwiający dołączenie do szkolenia. Jeśli nie korzystałeś jeszcze z zooma, obejrzyj krótki tutorial, jak dołączyć do spotkania na zoomie
Termin
Szkolenie 1: Zmieniaj świat zgodnie z prawem – prawne aspekty działania organizacji społecznych -16 lipca w godz. 10.00 – 16.30.
Szkolenie 2: Zarządzaj mądrze – odpowiedzialność zarządu i księgowości za działania organizacji -23 lipca w godz. 10.00 -16.30
Szkolenie 3: Mam KRS i co dalej? O budowaniu współpracy i nawiązywaniu lokalnych partnerstw – 29 lipca w godz. 10.00-15.00
Szkolenie 4: Organizacja w sieci – jak skutecznie promować swoje działania bez wielkich nakładów? – 7 sierpnia w godz. 10.00-15.00
Kto może wziąć udział w Szkole?
Do udziału w Szkole zapraszamy mieszkańców 7 powiatów woj. łódzkiego: łódzkiego-wschodniego, pabianickiego, łaskiego, tomaszowskiego, rawskiego i opoczyńskiego, zduńskowolskiego, w tym:
- przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej (stowarzyszeń, fundacji, spółdzielni socjalnych)
- osoby zainteresowane założeniem podmiotu ekonomii społecznej,
- pracowników instytucji samorządowych ( w tym m.in. urzędów miast, gmin, ośrodków kultury, ośrodków pomocy społecznej), w szczególności osoby zainteresowane zrozumieniem wyzwań, z jakimi borykają się organizacje pozarządowe.
Szkolenie 1: Zmieniaj świat zgodnie z prawem – prawne aspekty działania organizacji społecznych – 16.07.2020 r., godz. 10-16.30
- Statuty organizacji i co z nich wynika?
- Jakie dokumenty są obowiązkowe dla każdej organizacji?
- Jak skutecznie wprowadzać zmiany w rejestrze sądowym?
- Jak świadomie i skutecznie organizacja powinna zawierać umowy?
- Czy członkowie zarządu mogą być zatrudniani przez swoją organizację w jaki sposób i na jakich zasadach?
- Jakie są obowiązki organizacji wobec wolontariuszy?
Jaki jest cel szkolenia?
Poznanie przez uczestników podstawowych informacji dotyczących prawnych ram funkcjonowania organizacji pozarządowych użytecznych w ich codziennym działaniu.
Co zyskasz uczestnicząc w szkoleniu?
- Praktyczną wiedzę z zakresu obowiązującego prawa,
- rzetelne i kompleksowe informacje na temat zasad prowadzenia dokumentacji Twojej organizacji, rejestrowania zmian w KRSie, zatrudnienia i wolontariatu w organizacji,
- możliwość nawiązania kontaktów z doświadczonymi doradcami z obszaru prawa pracy i uzyskania dalszego, zindywidualizowanego wsparcia od zespołu Centrum KLUCZ.
Szkolenie poprowadzi
Agnieszka Krawczyk – absolwentka prawa i podyplomowego studium prawa podatkowego na Uniwersytecie Łódzkim. Odbyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Łodzi. Doświadczenie zawodowe zdobywała w ramach praktyk aplikacyjnych, pracy w organizacjach pozarządowych oraz przy obsłudze podmiotów gospodarczych i podmiotów ekonomii społecznej (przede wszystkim spółdzielni socjalnych). Brała udział w pracach nad projektem ustawy o firmie społecznej, była członkinią grupy ds. lobbingu i legislacji powołanej w ramach realizacji projektu „KŁOS”. Żywo zainteresowana zagadnieniami legislacji w zakresie ekonomii społecznej.
Szkolenie 2: Zarządzaj mądrze – odpowiedzialność zarządu i księgowości za działania organizacji – 23.07.2020 r., godz. 10.00 – 16.30.
- Jak mądrze wybrać zarząd?
- Jak mądrze wybrać księgową?
- Czego wymagać od zarządu? Prawa i obowiązki zarządu
- Czego wymagać od księgowej? Prawa i obowiązki księgowej
- Na czym polega dobra współpraca zarządu z księgowością i odwrotnie?
Jaki jest cel szkolenia?
Poznanie przez uczestników podstawowych informacji dotyczących zasad funkcjonowania zarządu i księgowości organizacji oraz odpowiedzialności za finanse organizacji.
Co zyskasz uczestnicząc w szkoleniu?
- praktyczną wiedzę z zakresu działania organizacji pozarządowych i relacji między zarządem a księgowością od kuchni
- rzetelne i kompleksowe informacje na temat zasad współpracy między zarządem a księgowością i odpowiedź na pytanie: Czy Zarząd powinien znać się na sprawozdaniu finansowym organizacji?
- możliwość nawiązania kontaktów z doświadczonymi doradcami z obszaru prawa pracy i uzyskania dalszego, zindywidualizowanego wsparcia od zespołu Centrum KLUCZ.
Szkolenie poprowadzi
Dorota Pieńkowska – od 1995 roku związana z sektorem pozarządowym. Obecnie kieruje Funduszem PAFPIO, udzielającym pożyczek organizacjom non-profit i podmiotom ekonomii społecznej. W Funduszu PAFPIO zajmuje się zarówno oceną zdolności kredytowej podmiotów aplikujących o pożyczki, jak i monitoringiem pożyczek oraz – ewentualnie – windykacją. Od 2001 r. jest członkiem Zarządu Fundacji dla Polski, wspierającej rozwój filantropii w Polsce, a od 2004 roku także członkiem Zarządu Stowarzyszenia BORIS. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy trenerskiej oraz doradczej na rzecz organizacji pozarządowych oraz instytucji samorządowych. Główne obszary tematyczne jej szkoleń to: zarządzanie finansami, przedsiębiorczość w sektorze non-profit, fundraising, zarządzanie projektami, budowanie wizerunku organizacji, wystąpienia publiczne. Członek-założyciel Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP.
Szkolenie 3: Mam KRS i co dalej? O budowaniu współpracy i nawiązywaniu lokalnych partnerstw, 29.07.2020 (czwartek), w godz. 10.00 – 15.00
- Po co nam współpraca? po co nam partnerstwa?
- Z kim współpracować, a z kim nie?
- Jak nawiązać współpracę z samorządem?
- Jak nawiązać współpracę z mieszkańcami i innymi NGO?
- Formalno-prawne aspekty partnerstw
Jaki jest cel szkolenia?
Poznasz zasady budowania współpracy lokalnej i stawiania pierwszych kroków we współpracy z samorządem.
Co zyskasz uczestnicząc w szkoleniu?
- Praktyczną wiedzę z zakresu relacji między samorządem a organizacjami pozarządowymi.
- Rzetelne i kompleksowe informacje na temat zasad nawiązywania partnerstw lokalnych.
- Możliwość nawiązania kontaktów z doświadczonymi doradcami z obszaru prawa pracy i uzyskania dalszego, zindywidualizowanego wsparcia od zespołu Centrum KLUCZ.
Szkolenie poprowadzi
Magdalena Mike – z wykształcenia socjolog, obecnie pracuje jako zastępca naczelnika Wydziału Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej, odpowiedzialna za współpracę z NGO w Dąbrowie Górniczej, trener i doradca podmiotów społecznych.
Szkolenie 4: Organizacja w sieci – jak skutecznie promować swoje działania bez wielkich nakładów?, 7.08.2020 (piątek) w godz. 10.00 – 15.00
- Czy organizacja musi mieć stronę www? Co daje posiadanie strony?
- Komunikacja na Facebooku – czy warto? Jak to robić?
- Podstawowe i bezpłatne narzędzia komunikacji online.
Jaki jest cel szkolenia?
Poznasz zasady efektywnego promowania działań swojej organizacji w sieci.
Co zyskasz uczestnicząc w szkoleniu?
- Praktyczną wiedzę z zakresu narzędzi i kanałów promocji.
- Rzetelne i kompleksowe informacje na temat wad i zalet poszczególnych narzędzi.
- Możliwość nawiązania kontaktów z doświadczonymi doradcami z obszaru prawa pracy i uzyskania dalszego, zindywidualizowanego wsparcia od zespołu Centrum KLUCZ.
Szkolenie poprowadzi
Justyna Golitz – zaprasza na szkolenie, podczas którego dowiesz się jak efektywnie, ale też efektownie 😉 promować swoje działania w sieci. Ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze marketingu online zdobywała pracując w sektorze NGO, łódzkich i warszawskich agencjach reklamowych oraz międzynarodowych firmach. Tworzyła strategie marketingowe dla małych i dużych firm, a przez kilka lat prowadząc własny biznes nauczyła się jak działać w środowisku lokalnym.
Jak się zapisać do Szkoły?
To prostsze niż kiedykolwiek! Aby się zgłosić, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny online.
Zachęcamy do skorzystania z pełnej oferty i zapisania na wszystkie szkolenia, ale jeśli to nie jest możliwe, to mogą Państwo zgłosić się tylko na wybrane szkolenia.
Na każde szkolenie można się zgłaszać do 3 dni przed jego rozpoczęciem.
Liczba miejsc ograniczona – obowiązuje zasada: kto pierwszy, ten lepszy.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu
Justyna Matusiak: justyna.matusiak@instytut.lodz.pl, tel. 512 034 254 | 42 630 17 49