Zbliża się czas przygotowywania sprawozdań finansowych. Ministerstwo Finansów prawdopodobnie, wzorem roku 2020 i 2021, wydłuży termin na sporządzenie, podpisanie i zatwierdzenie sprawozdań finansowych oraz zeznań podatkowych CIT.
Sprawozdawczość finansowa organizacji pozarządowej – webinar
Jeśli chcesz przygotować się na zrealizowanie jednego z najważniejszych obowiązków sprawozdawczych organizacji pozarządowej – zapisz się na jeden z dwóch terminów webinaru (do wyboru):
- 14 marca, godz. 8.00-12.00 [zapisy zostały zakończone]
- 14 marca, godz. 16.00-20.00 [zapisy zostały zakończone]
Miejsce: ZOOM
Jak dołączyć do spotkania na ZOOM?
ZOOM jest prostą w obsłudze aplikacją do organizacji spotkań online. Wszystkie osoby, które zakwalifikują się do udziału w spotkaniu otrzymają link umożliwiający dołączenie do szkolenia. Jeśli nie korzystałeś jeszcze z ZOOMa, obejrzyj krótki tutorial
W programie webinaru:
- Rachunkowość organizacji pozarządowych i spółdzielni socjalnej.
Ustalenie przychodów, kosztów i wyniku finansowego na działalności nieodpłatnej, odpłatanej i gospodarczej – wyodrębnienie niezbędne do stworzenia nowego sprawozdania finansowego.
- Sprawozdanie finansowe za 2021 r.
Zasady przygotowania sprawozdania finansowego na bazie załącznika nr 1, 4 (dla spółdzielni socjalnych, sp. z o.o.) oraz 6 (fundacji, stowarzyszeń) do ustawy o rachunkowości.
Sprawozdanie finansowe a rozliczenie CIT.
- Rozliczenie CIT podmiotów ekonomii społecznej.
- Zmiany w prawie dot. sprawozdawczości finansowej, w tym zmiany terminów.
Webinar poprowadzi Justyna Janota:
Absolwentka studiów magisterskich z zakresu finansów publicznych i podatków, kontynuowała edukację na studiach podyplomowych z zakresu rachunkowość, a następnie z audytu wewnętrznego i kontroli finansowej. Skończyła studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. W 2015 roku ukończyła studia podyplomowe „Menager Ekonomii Społecznej”. Jest prezesem dwóch fundacji oraz dwóch spółek. Posiada certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów (certyfikat nr 56325/2012), zajmuje się przede wszystkim działalnością podmiotów ekonomii społecznej z ujęciu prawnym, rachunkowym i podatkowym. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując wiele lat w Izbie Skarbowej w Katowicach oraz w Urzędzie Miasta Katowice. Pełniła również funkcję członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Justyna Janota, jako ekspert w zakresie oceny projektów EFS POWER, posiada certyfikaty Ministerstwa Rozwoju potwierdzający zakończenie szkoleń i zdanie egzaminu w obszarze kwalifikowalności wydatków oraz wytycznych w zakresie trybów wyborów projektów na lata 2014-2020. Autorka publikacji poświęconych tematyce aspektów prawnych, rachunkowych i podatkowych oraz dotyczących podmiotów ekonomii społecznej i pomocy publicznej. Trener, wykładowca i doradca.
Dla kogo?
Zapraszamy:
- organizacje pozarządowe działające w jednym z powiatów: łaskim, łódzkim-wschodnim, opoczyńskim, pabianickim, tomaszowskim, rawskim, zduńskowolskim (bez względu, czy prowadzą bądź nie działalność ekonomiczną),
- organizacje pozarządowe z Łodzi prowadzące aktywnie działalność ekonomiczną (działalność odpłatną i/lub działalność gospodarczą).
Jak się zapisać?
Aby dołączyć do spotkania należy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Zgłoszenia przyjmujemy najpóźniej na dzień przed datą webinaru.
Przed zarejestrowaniem na wydarzenie zapraszamy do zapoznania się z klauzulą informacyjną:
- dla przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej i samorządów z 7 powiatów woj. łódzkiego: łódzkiego-wschodniego, pabianickiego, łaskiego, tomaszowskiego, rawskiego i opoczyńskiego, zduńskowolskiego
- przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej zarejestrowane w Łodzi, prowadzących działalność ekonomiczną (tj. aktywną działalność odpłatną lub posiadające wpis do Rejestru Przedsiębiorców)
WAŻNE: wypełnienie formularza rejestracyjnego nie jest równoznacznie z automatycznym dopisaniem do listy uczestników. Zgłoszenia będą weryfikowane i zatwierdzane przez organizatora w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia.
Udział w webinarach jest bezpłatny.
Więcej informacji udziela:
Karolina Fijołek-Głowacka
e-mail: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl
tel. 512 034 281