Zapraszamy na cykl 4 webinarów dot. księgowości i podatków. Sprawdź, kiedy się spotykamy i o czym będzie mowa. Spotykamy się w podanych przy tematach terminach, zawsze w godz. 16.00-19.00. Webinary będą odbywać się na platformie zoom.
Aspekty podatkowe dla kadry zarządzającej
Termin: 09.10.2023 (poniedziałek), godz. 16.00-19.00
O czym będzie mowa?
- Opodatkowanie PES/PS podatkiem dochodowym od osób prawych. Kiedy musimy zapłacić CIT?
- Warunki konieczne do zastosowania ewentualnych zwolnień z podatku dochodowego od osób prawnych.
- Obowiązki i odpowiedzialność Zarządu własnym majątkiem w podatku dochodowym od osób prawnych.
Księgowość dla kadry zarządzającej – jak rozmawiać z księgowością?
Termin: 17.11.2023 (piątek), godz. 16.00-19.00
- Obowiązki i odpowiedzialność Zarządu w zakresie prowadzenia rachunkowości.
- Opisywanie dokumentów zgodnie z ustawą o rachunkowości i ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Tworzenie dokumentacji księgowej na przykładzie Ewidencji przychodów nierejestrowanych oraz raportów kasowych.
Zbiórki publiczne – jak zacząć, jak rozliczyć?
Termin: 28.11.2023 r. (wtorek), godz. 16.00-19.00
- Zgłoszenie zbiórki publicznej.
- Sprawozdania z zebranych środków pieniężnych i rzeczowych.
- Rozliczenie ostateczne zbiórki – terminy i obowiązki.
Krajowy System eFaktur (KSeF)- nowy obowiązek wystawiania faktur. Przygotowanie do sprawozdania finansowego za 2023 r.
Termin: 14.12 (czwartek), godz. 16.00-19.00
- Co to jest KSeF, terminy wejścia przepisów, wykorzystanie KSeF w księgowości.
- Obowiązki sprawozdawcze dla PES/PS.
- Przygotowanie dokumentacji do zamknięcia roku księgowego.
Webinary poprowadzi Justyna Janota
Absolwentka studiów magisterskich z zakresu finansów publicznych i podatków, kontynuowała edukację na studiach podyplomowych z zakresu rachunkowość, a następnie z audytu wewnętrznego i kontroli finansowej. Skończyła studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. W 2015 roku ukończyła studia podyplomowe „Menager Ekonomii Społecznej”. Jest prezesem dwóch fundacji oraz dwóch spółek. Posiada certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów (certyfikat nr 56325/2012), zajmuje się przede wszystkim działalnością podmiotów ekonomii społecznej z ujęciu prawnym, rachunkowym i podatkowym. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując wiele lat w Izbie Skarbowej w Katowicach oraz w Urzędzie Miasta Katowice. Pełniła również funkcję członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Justyna Janota, jako ekspert w zakresie oceny projektów EFS POWER, posiada certyfikaty Ministerstwa Rozwoju potwierdzający zakończenie szkoleń i zdanie egzaminu w obszarze kwalifikowalności wydatków oraz wytycznych w zakresie trybów wyborów projektów na lata 2014-2020. Autorka publikacji poświęconych tematyce aspektów prawnych, rachunkowych i podatkowych oraz dotyczących podmiotów ekonomii społecznej i pomocy publicznej. Trener, wykładowca i doradca.
Jak się zapisać?
Aby dołączyć do spotkania należy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Zgłoszenia przyjmujemy najpóźniej na dzień przed datą webinaru.
Przed zarejestrowaniem na wydarzenie zapraszamy do zapoznania się z klauzulą informacyjną:
- dla przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej i samorządów z 7 powiatów woj. łódzkiego: łódzkiego-wschodniego, pabianickiego, łaskiego, tomaszowskiego, rawskiego i opoczyńskiego, zduńskowolskiego
- przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej zarejestrowane w Łodzi, prowadzących działalność ekonomiczną (tj. aktywną działalność odpłatną lub posiadające wpis do Rejestru Przedsiębiorców)
WAŻNE: wypełnienie formularza zgłoszeniowego nie jest równoznacznie z automatycznym dopisaniem do listy uczestników. Zgłoszenia będą weryfikowane i zatwierdzane przez organizatora w ciągu 48 godzin od otrzymania zgłoszenia.
Udział w webinarach jest bezpłatny.
Więcej informacji udziela:
Karolina Fijołek-Głowacka
e-mail: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl
tel. 512 034 281