Zapraszamy do udziału w webinarze „Praktyczne wypełnienie druków CIT za 2021 w organizacji pozarządowej” 6 czerwca 2022 r. w godz. 9.00-14.00. Podczas webinaru uzyskasz niezbędną wiedzę, która ułatwi Ci przygotowanie druków CIT za 2021 rok w organizacji pozarządowej.
Kiedy?: 06 czerwca 2022 r. w godz. 9.00-14.00
Gdzie?: platforma ZOOM
Jak dołączyć do spotkania na ZOOM?
ZOOM jest prostą w obsłudze aplikacją do organizacji spotkań online. Wszystkie osoby, które zakwalifikują się do udziału w spotkaniu otrzymają link umożliwiający dołączenie do szkolenia. Jeśli nie korzystałeś jeszcze z ZOOMa, obejrzyj krótki tutorial
Udział w webinarze jest bezpłatny
Dlaczego warto wziąć udział?
Celem webinaru jest przedstawianie prawidłowego rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych w organizacjach pozarządowych, sp. z o.o. non profit i spółdzielniach socjalnych z organem podatkowym. W ramach webinaru omówiony zostanie sposób opodatkowania organizacji pozarządowych i podmiotów ekonomii społecznej, zastosowanie zwolnień podatkowych oraz praktyczne wypełnienie nowych druków CIT-8, CIT- 8/O, CIT-D. Podczas webinaru zostanie w praktyce przedstawiony sposób wypełniania zeznania podatkowego za 2021 r. na wybranych przykładach.
Dla kogo?
Zapraszamy:
- organizacje pozarządowe działające w jednym z powiatów: łaskim, łódzkim-wschodnim, opoczyńskim, pabianickim, tomaszowskim, rawskim, zduńskowolskim (bez względu, czy prowadzą bądź nie działalność ekonomiczną),
- organizacje pozarządowe z Łodzi prowadzące aktywnie działalność ekonomiczną (działalność odpłatną i/lub działalność gospodarczą).
Program webinaru
- Opodatkowanie podatkiem dochodowym od osób prawnych organizacji pozarządowych, sp. z o.o. non profit i spółdzielni socjalnych oraz organizacji pożytku publicznego.
- Przychody i koszty podatkowe w ramach działalności nieodpłatnej, odpłatnej i gospodarczej.
- Przychody i koszty organizacji pozarządowych, sp. z o.o. non profit , spółdzielni socjalnych ujęciu rachunkowym i podatkowym.
- Fundusz statutowy a przychód podatkowy.
- Zwolnienia podatkowe dla organizacji pozarządowych, sp. z o.o. non profit , spółdzielni socjalnych w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
- Powstanie obowiązku opodatkowania dochodu w organizacjach pozarządowych i podmiotach ekonomii społecznej.
- Praktyczne wypełnienie nowych druków CIT.
- Zasady wykazywanie organom podatkowym otrzymanych darowizn.
Webinar poprowadzi
Justyna Janota – absolwentka studiów magisterskich z zakresu finansów publicznych i podatków, kontynuowała edukację na studiach podyplomowych z zakresu rachunkowość, a następnie z audytu wewnętrznego i kontroli finansowej. Skończyła studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. W 2015 roku ukończyła studia podyplomowe „Menager Ekonomii Społecznej”. Jest prezesem dwóch fundacji oraz dwóch spółek. Posiada certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów (certyfikat nr 56325/2012), zajmuje się przede wszystkim działalnością podmiotów ekonomii społecznej z ujęciu prawnym, rachunkowym i podatkowym. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując wiele lat w Izbie Skarbowej w Katowicach oraz w Urzędzie Miasta Katowice. Pełniła również funkcję członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Justyna Janota, jako ekspert w zakresie oceny projektów EFS POWER, posiada certyfikaty Ministerstwa Rozwoju potwierdzający zakończenie szkoleń i zdanie egzaminu w obszarze kwalifikowalności wydatków oraz wytycznych w zakresie trybów wyborów projektów na lata 2014-2020. Autorka publikacji poświęconych tematyce aspektów prawnych, rachunkowych i podatkowych oraz dotyczących podmiotów ekonomii społecznej i pomocy publicznej. Trener, wykładowca i doradca.
Jak się zapisać?
Aby dołączyć do spotkania należy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Zgłoszenia przyjmujemy najpóźniej na dzień przed datą webinaru.
Przed zarejestrowaniem na wydarzenie zapraszamy do zapoznania się z klauzulą informacyjną:
- dla przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej i samorządów z 7 powiatów woj. łódzkiego: łódzkiego-wschodniego, pabianickiego, łaskiego, tomaszowskiego, rawskiego i opoczyńskiego, zduńskowolskiego
- przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej zarejestrowane w Łodzi, prowadzących działalność ekonomiczną (tj. aktywną działalność odpłatną lub posiadające wpis do Rejestru Przedsiębiorców)
WAŻNE: wypełnienie formularza rejestracyjnego nie jest równoznacznie z automatycznym dopisaniem do listy uczestników. Zgłoszenia będą weryfikowane i zatwierdzane przez organizatora w ciągu 48 godzin od otrzymania zgłoszenia.
Udział w webinarach jest bezpłatny.
Więcej informacji udziela:
Karolina Fijołek-Głowacka
e-mail: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl
tel. 512 034 281