Zmiana statutu, aktualizacja polityki rachunkowości, dostosowanie działalności do obowiązujących przepisów – w organizacjach pozarządowych to codzienność. Często przykra konieczność. Jesteśmy po to, żeby łatwiej Wam było przejść przez ten proces.
Dlaczego warto wspólnie uporządkować sprawy formalne i prawne?
- Będziesz mieć pewność, że Twoja organizacja działa w zgodzie z prawem.
- Niestraszne Wam będą kontrole i audyty.
- Z porządkiem w „papierach” łatwiej się działa i można poświęcić się realizacji misji.
Jak to zrobimy?
Będziesz pracować z naszymi doradcami: przede wszystkim prawnikiem i doradcą finansowo-księgowym. Plan działań opracuje z Tobą doradca kluczowy. Przygotuj się na proces – często jedna zmiana prowadzi do następnej. Ale nie martw się – cały czas będziemy Ci towarzyszyć.
Pracujemy przede wszystkim indywidualnie – w dużej mierze to od Ciebie zależy, jak szybko będziecie działać wspólnie z doradcami.
Niektóre tematy omawiamy podczas webinarów/doradztw grupowych – będziemy Cię o nich informować na bieżąco i z wyprzedzeniem.
Oferta naszego doradztwa obejmuje:
- prowadzenie działalności gospodarczej w ramach PS,
- prawne aspekty działania w obszarze ekonomii społecznej,
- podatki w działaniach PES,
- obowiązki pracodawcy względem pracowników,
- lustracja spółdzielni socjalnych,
- rachunkowość i zobowiązania finansowe związane z prowadzoną działalnością,
- księgowość, płace i pochodne, ubezpieczenia społeczne,
- zarządzanie kadrą PES/PS, zarządzanie konfliktem i rozwiązywanie konfliktów,
- pozyskiwanie źródeł finansowania działalności wraz ze wsparciem w przygotowaniu wniosków, w tym pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych dostępnych dla PES, np. w ramach Funduszu Pracy lub PFRON oraz pozyskiwanie zwrotnych instrumentów finansowych,
- planowanie finansowe,
- pozyskiwanie środków finansowych na szkolenia pracowników PES/PS w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego,
- planowanie marketingowe i wdrażanie działań promocyjnych,
- kształtowanie elastyczności ofertowej, polityka kształtowania cen i optymalizacji kosztów,
- opracowanie/modyfikacja strategii marketingowej PES i badanie rynku,
- wypracowanie i wdrażanie standardów obsługi klienta przez PES,
- nawiązanie i rozwój współpracy ze specjalistami w zakresie projektowania produktów i usług,
- zakładanie PES, w tym podmiotów reintegracyjnych,
- uzyskiwanie statusu PS,
- rejestrowanie działalności PES,
- pozyskiwanie środków zewnętrznych na działalność PES/PS,
- prowadzenie działalności statutowej PES,
- rozwijanie współpracy (sieciowanie) PES/PS.
Interesuje Cię nasza oferta? Skontaktuj się z nami:
Karolina Fijołek-Głowacka
e-mail: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl
tel. 512 034 281