1 lipca 2021 r. ruszył Portal Rejestrów Sądowych. Jest to efekt zapowiadanej od dłuższego czasu rewolucji w kontaktach z KRS. Od teraz organizacje pozarządowe wpisane do Rejestru przedsiębiorców wszystkie wpisy do Krajowego Rejestru Sądowego mogą dokonywać wyłącznie elektronicznie. W tym celu uruchomiono specjalny portal.
Na czym polegają zmiany?
Od 1 lipca 2021 r. nie będzie już obowiązywać możliwość dokonania wpisu za pomocą ręcznie wypełnionego urzędowego formularza. Dotyczyć to będzie organizacji, które planują wpis do Rejestru Przedsiębiorców (zarejestrowanie działalności gospodarczej), jak i już wpisanych, które będą dokonywać zmian. W systemie elektronicznym odbywać się będzie cała procedura obsługi wniosku – czynności sądu, referendarza sądowego oraz przewodniczącego.
Jak podpisywać dokumenty?
Pisma procesowe składane za pośrednictwem systemu elektronicznego będzie można podpisywać:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- podpisem osobistym.
Jak obsługiwać Portal Rejestrów Sądowych?
Na portalu pojawiają się instrukcje, które mają wspierać użytkowników w korzystaniu z portalu i załatwiania spraw urzędowych droga elektroniczną.
Zapoznaj się z instrukcjami Portalu Rejestrów Sądowych.
Przeczytaj więcej
Od 1 lipca wyłącznie elektroniczny KRS dla NGO z działalnością gospodarczą
Ruszył Portal Rejestrów Sądowych. Korzystajcie z instrukcji zamieszczonych w portalu
Nowe formularze KRS – dostępne na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości
Strona Portalu Rejestrów Sądowych
Rejestracja i zmiany wpisu w KRS spółdzielni socjalnej od 1 lipca 2021 r. Jak to działa po zmianach?
Masz pytania dotyczące załatwiania spraw elektronicznie? Skontaktuj się z naszymi doradcami:
Dla podmiotów ekonomii społecznej z z 7 powiatów woj. łódzkiego: łaskiego, łódzkiego-wschodniego, opoczyńskiego, pabianickiego, tomaszowskiego, rawskiego, zduńskowolskiego.
Dla podmiotów ekonomii społecznej z Łodzi prowadzących działalność gospodarczą.
Karolina Fijołek-Głowacka
e-mail: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl
tel. 512 034 281