Uważamy, że działalność społeczna organizacji i jej rozwój biznesowy powinny iść ze sobą w parze. Dobrze działający podmiot to też taki, który rozwija swój potencjał biznesowy. Dlatego przygotowaliśmy dla Was serię warsztatów biznesowych, dzięki który rozwiniecie skrzydła swoich organizacji.
Działalność odpłatna a działalność gospodarcza – co musisz wiedzieć
Termin I: 10 lutego 2017 r., godz. 9-12, Łódź (ul. Pomorska 40)
Termin II: 14 lutego, godz. 9-12, Tomaszów Mazowiecki, Urząd Miasta, ul. P.O.W. 10/16, Sala Obrad I-piętro
- Rodzaje działalności organizacji: nieodpłatna i odpłatna pożytku publicznego, gospodarcza i ich wyróżniki
- Działalność odpłatna/ gospodarcza – czy i kiedy ten trud ma sens
- Aspekty prawno-księgowe związane z prowadzeniem działalności odpłatnej i gospodarczej: ustawowe ograniczenia działalności odpłatnej, rachunkowe aspekty związane z prowadzeniem obu rodzajów działalności wymogi formalne związane z rozpoczęciem każdego rodzaju działalności, dodatkowe obowiązki sprawozdawcze wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej
- Możliwe ryzyka związane z działalnością odpłatną/ gospodarczą
Pozyskiwanie funduszy – czyli o budowaniu stabilnej organizacji
Termin I: 10 lutego 2017 r., godz. 13.30-17.30, Pabianice, Klub Integracji Społecznej, Partyzancka 31, pokój nr 3
- Źródła finansowania PES – przegląd
- Działalność statutowa – możliwe kierunki pozyskiwania funduszy
- Działalność nieodpłatna (dotacje – gdzie/ jak szukać, co jest ważne z punktu widzenia osoby czytającej wniosek; przegląd typów instytucji grantodawczych; darowizny – czyli o budowaniu długotrwałej relacji z darczyńcą, inne: składki, zbiórki publiczne; 1% – mocne i słabe strony);
- Działalność odpłatna – na co warto zwrócić uwagę
- Działalność gospodarcza – wewnątrz na zewnątrz organizacji – za i przeciw
- Skąd wiedzieć, ile mi brakuje i gdzie mogę szukać, czyli o korzyściach z planowania finansowego
Zwrotne instrumenty finansowe dla podmiotów ekonomii społecznej
Termin I: 14 lutego 2017 r., godz. 14-17, Łódź (ul. Pomorska 40)
Termin II: 28 lutego, godz. 14-17, Rawa Mazowiecka* (szczegółowe miejsce podamy wkrótce)
- Kiedy PES może potrzebować pożyczki – przegląd sytuacji: w działalności nieodpłatnej; prowadząc sprzedaż
- Instrumenty zwrotne dostępne na rynku dla PES
- O co zapyta pożyczkodawca – czyli jak się przygotować: kryteria formalne; kryteria merytoryczne; kryteria finansowe
- Jak żyć z pożyczką, czyli o planowaniu i monitoringu pożyczki
Rozwijanie działalności gospodarczej w PES, czyli jak zarabiać z głową
Termin I: 28 lutego, godz. 9-12, Łódź (ul. Pomorska 40)
- Biznes – czynniki sukcesu, czyli dlaczego jedni odnoszą sukces, a inni nie
- Przygotowanie do prowadzenia sprzedaży w podmiocie ekonomii społecznej: zasoby organizacji; pomysł na biznes
- Model biznesowy w PES – czy to możliwe?, czyli jak sprawdzić, czy mój pomysł ma szanse powodzenia
- Jest pomysł – co dalej?, czyli kilka słów o strategii marketingowej
- Ryzyko – pomyślmy o nim zawczasu
*miejsce warsztatu może ulec zmianie
Warsztaty poprowadzi
Dorota Pieńkowska – związana z sektorem pozarządowym od 1995 roku. Obecnie kieruje Funduszem PAFPIO, udzielającym pożyczek organizacjom non-profit i podmiotom ekonomii społecznej. W Funduszu PAFPIO zajmuje się zarówno oceną zdolności kredytowej podmiotów aplikujących o pożyczki, jak i monitoringiem pożyczek oraz – ewentualnie – windykacją.
Od 2001 r. jest członkiem Zarządu Fundacji dla Polski, wspierającej rozwój filantropii w Polsce, a od 2004 roku także członkiem Zarządu Stowarzyszenia BORIS.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy trenerskiej oraz doradczej na rzecz organizacji pozarządowych oraz instytucji samorządowych. Główne obszary tematyczne jej szkoleń to: zarządzanie finansami, przedsiębiorczość w sektorze non-profit, fundraising, zarządzanie projektami, budowanie wizerunku organizacji, wystąpienia publiczne. Członek-założyciel Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP.
Aby zgłosić się na warsztat, należy wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy. Wypełnienie formularza nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem się na warsztat. Państwa obecność będziemy potwierdzać drogą e-mailową.
Nie możesz uczestniczyć w warsztacie w żadnym z podanych terminów? Skontaktuj się z nami – umówimy Cię na indywidualne spotkanie z naszym doradcą:
Karolina Fijołek e-mail: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl | tel. 512 034 281
Aleksandra Podkońska e-mail: aleksandra.podkonska@instytut.lodz.pl | tel. 519 300 647